Oferta

SPRAWDŹ NASZE USŁUGI

DIAGNOZA

Oferujemy diagnozy w zakresie
pedagogicznym
psychologicznym
logopedycznym
gotowości szkolnej
oceny rozwoju psychomotorycznego
inteligencji
dysleksji, dysortografii, dysgrafii,
dyskalkulii
lateralizacji
dietetyki

KONSULTACJE i TERAPIE

Oferujemy konsultacje i terapie
w zakresie
pedagogicznym
psychologicznym
logopedycznym
integracji sensorycznej (SI)
terapii ręki
treningu umiejętności społecznych (TUS)
terapii rodzinnej
muzykoterapii
konsultacji z dietetykiem
terapii uzależnień
doradztwa zawodowego

SZKOLENIA i WARSZTATY

Oferujemy szkolenia i warsztaty
rodziców i opiekunów
nauczycieli i wychowawców
konferencje naukowe dla pracowników placówek oświatowych i wychowawczych oraz rodziców

Konsultacje i terapie

Terapia pedagogiczna jest skierowana do dzieci o specjalnych potrzebach kształcenia.

Obejmuje specjalistyczne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, prowadzone różnymi metodami i technikami, mające na celu usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych i wyrównanie deficytów rozwojowych, w tym:

  • usunięcie przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych,
  • wyrównywanie braków w wiedzy i praktycznych umiejętnościach,
  • ograniczenie niepowodzeń edukacyjnych i ich konsekwencji,
  • ułatwianie opanowania materiału edukacyjnego
  • kształtowanie prawidłowych nawyków i technik przyswajania wiedzy,
  • wzmacnianie pozytywne dziecka
  •  podnoszenie motywacji do nauki i działania,

Zajęcia prowadzone są indywidualnie i grupowo, przy czym w jednej grupie uczestniczy z reguły od 2 do 5 dzieci.

Poradnia dysponuje dużą ilości specjalistycznych pomocy  diagnostycznych i terapeutycznych.

Konsultacje psychologiczne prowadzone są w zakresie problemów rozwojowych  dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz młodzieży  w zakresie:

  • oceny prawidłowego rozwoju dziecka
  • radzenia sobie z problemami w otoczeniu (nieprawidłowe relacje z rówieśnikami i nauczycielami, przemoc, zachowania agresywne, fobia szkolna)
  • niskiej samooceny, samotności, nieśmiałości
  • niedostosowania społecznego
  • autoagresji
  • uzależnień
  • problemów rozwojowych uwarunkowanych genetycznie np.zespół Downa
  • problemów u dzieci z podejrzeniem zespołu Aspergera, autyzmu, depresji, ADHD
  • zaburzeń w odżywianiu, zachowaniu, snu, mowy i  innymi
  • alienacji rodzicielskiej

Zajęcia prowadzone są indywidualnie. W zależności od potrzeb konsultacje udzielane są także rodzicom.

Poradnia posiada  komfortowy, zapewniający intymność i spokój gabinet

Terapia logopedyczna obejmuje   usunięcie lub złagodzenie zaburzeń mowy i komunikacji (afazji, dyzartrii, jąkania, logofobii), a także usuwanie wad wymowy (seplenienie, reranie, kappacyzm, gammacyzm, mowa bezdźwięczna, lambdacyzm, nosowanie)

Zajęcia prowadzone w formie spotkań indywidualnych.

Poradnia dysponuje narzędziami diagnostycznymi oraz terapeutycznymi niezbędnymi w terapii logopedycznej.

Celem zajęć integracji sensorycznej (SI) jest polepszenie integracji między zmysłami w obrębie układu nerwowego.

Dzięki temu, podczas pracy z dzieckiem stymulują się jego zmysły i usprawniają obszary deficytowe. Efektem ćwiczeń jest ograniczenie, bądź całkowita eliminacja nadwrażliwości sensorycznej na niepożądane bodźce lub w przypadku obniżonej wrażliwości, zostaje ona pobudzona, dzięki dostarczaniu silnych sygnałów zmysłowych.

Poradnia posiada profesjonalne sprzęty i urządzenia do zajęć sensorycznych, w tym materace, podwiesie, hamaki, huśtawki, gniazdo wiszące, materace wibracyjne, piłki rehabilitacyjne, pomoce do ćwiczeń motorycznych oraz w pełni wyposażoną Salę Doświadczania Świata.

Na zajęciach jest bardzo istotna obecność rodzica, ponieważ jest on czynnym uczestnikiem terapii dziecka.

Terapia jest dostosowana do indywidualnych potrzeb dziecka.

Terapia ręki ma celu:

  • usprawnienie małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców
  • dostarczenia wrażeń dotykowych
  • poznawania kształtów, struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich odróżniania
  • pobudzenie ośrodka czucia oraz pośrednio ośrodka mowy

 

Poradnia dysponuje pomocami dydaktycznymi, niezbędnymi do terapii.

Trening umiejętności społecznych ma za zadanie poprawiać funkcjonowanie  dzieci wśród innych ludzi.

Trening umiejętności społecznych pomaga w

  • optymalizacji zachowań społecznych
  • korygowaniu nieprawidłowych nawyków i zastąpieniu ich nawykami adekwatnymi do sytuacji
  • uzyskaniu umiejętności, kompetencji i wiedzy społecznej
  • przełożeniu wyuczonych i wyćwiczonych zachowań do rzeczywistości

Zajęcia odbywają się w kilkuosobowych zwykle grupach, gdzie uczestnicy, pod nadzorem terapeuty, mają przede wszystkim za zadanie obserwować zachowania osób z otoczenia, ale i zwracać również uwagę na to, jak sami zachowują się w stosunku do innych osób.

W poradni znajduje się sala do zajęć grupowych, wyposażona w pomoce multimedialne oraz metodyczne do prowadzenia treningu.

W przypadku problemów u dzieci, w celu ich rozwiązania, kieruje się całą rodzinę na odpowiedni do problemu rodzaj terapii.

Poradnia oferuje pomoc rodzicom w sytuacjach, gdy relacje między domownikami są zaburzone, mają trudności z wzajemną komunikacją oraz rozpoznaniem swoich potrzeb, brakuje im bliskości, zrozumienia, wsparcia.

Celem terapii jest poprawa relacji wewnątrzrodzinnych.

Muzykoterapia to samodzielna metoda terapeutyczna, oparta na leczniczym wpływie dźwięku i muzyki na dziecko.

Terapia muzyką wykorzystuje wpływ ułożonych w sekwencje dźwięków na psychiczną i motoryczną sferę organizmu dziecka. 

Muzykoterapia może zostać wykorzystana zarówno w przypadku dzieci zdrowych jak i niepełnosprawnych. Ma na celu pobudzenie dziecka niepewnego siebie, nieśmiałego czy bojaźliwego,  poprzez dobranie odpowiednich form muzycznych ma sprzyjać aktywizacji.

W przypadku zaś dziecka nadmiernie agresywnego zastosować można rozwiązania wpływające na jego wyciszenie.
Muzykoterapia dla dzieci to również szansa na szybkie wykrycie nieprawidłowości przy percepcji słuchowej lub wzrokowej, motoryki czy orientacji wzrokowo – słuchowej.

Wpływa na kształtowanie osobowości, leczenie różnych dysfunkcji, rozwijanie pamięci, spostrzegawczości, a także poprawę orientacji przestrzennej.

Poradnia wyposażona jest w sprzęty muzyczne oraz płytotekę terapeutyczną.

Konsultacje  dietetyczne obejmują:

  • ocenę stanu odżywienia i ryzyka wystąpienia niedoborów żywieniowych u dzieci, młodzieży i osób dorosłych
  • propagowanie zdrowego, racjonalnego odżywiania
  • pomoc w likwidowaniu nadwagi i otyłości
  • pomoc w redukowaniu zaburzeń odżywiania dzieci, młodzieży i dorosłych (anoreksja, bulimia, ortoreksja, alkoreksja – głodzenie się, zespół kompulsywnego objadania się, uzależnienie od słodyczy, brak apetytu)
  • opracowywaniu indywidualnych programów dietetycznych

Poradnia prowadzi warsztaty dotyczące prawidłowego żywienia oraz profilaktyki zapobiegającej otyłości.

W ramach profilaktyki uzależnień, dla dzieci i młodzieży nadużywających substancji psychoaktywnych, Internetu, alkoholu prowadzone są konsultacje i indywidualne zajęcia  psychoedukacyjne.

Poradnia prowadzi także psychoprofilaktyczne zajęcia grupowe, na terenie placówek oświatowych i opiekuńczych.

Doradca zawodowy ocenia predyspozycje, możliwości psychofizyczne, stan zdrowia oraz dotychczasowe osiągnięcia szkolne. Na tej podstawie proponuje uczniowi różne możliwości kształcenia. Wspólnie  z uczniem opracowuje indywidualny  plan rozwoju szkolno-zawodowego.

Doradca zawodowy udziela także informacji o szkołach, zawodach oraz możliwościach dalszej edukacji. Doradca współpracuje również z rodzicami lub opiekunami uczniów, udzielając wsparcia, w trakcie podejmowania decyzji dotyczących kształcenia i wyboru zawodu ich dzieci.

Konsultacje z doradcą zawodowym odbywają się w systemie porad indywidualnych.

 

Niepubliczna Poradnia
Psychologiczno - Pedagogiczna
w Puławach

Zadzwoń do nas

516 157 104
731 077 722

Napisz do nas

sekretariat@poradniazielona.pl

Znajdź nas

ul. Zielona 22
24-100 Puławy